تردیدهای واشنگتن درباره انتقال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه

تردیدهای واشنگتن درباره انتقال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه

یک مسئول سابق در وزارت امور خارجه آمریکا از نگرانی این کشور در خصوص انتقال سلاح برای گروههای مسلح مخالف دولت سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، "وین وایت" از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا همچنان نسبت به تجهیز تسلیحاتی مخالفان دولت سوریه نگران است.

وی با بیان این مطلب افزود: خطر افتادن سلاح به دست نیروهای مخالف که اکثر آنها وابسته به گروه القاعده هستند، بیشترین نگرانی را درباره دخالت آمریکا در درگیری سوریه به همراه داشته است.

معاون سابق دفتر جاسوسی آمریکا در امور خاور میانه ادامه داد:  در واقع نقشی که گروههای تندرو در میان نیروهای مخالف دولت سوریه ایفا می کنند، علت اصلی تردید واشنگتن در انتقال سلاح به آنها است.

وایت خاطر نشان کرد: کمکهای ناچیزی طی دوماه گذشته به دست مخالفان رسیده است. این در حالی است که نیروهای سوریه در مناطق اصلی این کشور پاتکهای بسیاری زده اند.

وی در پایان اظهار داشت: همه این مسائل نشان می دهد که قطر و عربستان نیز، به همان دلایلی که آمریکا مطرح کرده بود، از ارسال مهمات به مخالفان کاسته اند.

خاطر نشان می شود کشورهای عربی و غربی از آغاز بحران سوریه با تجهیز تسلیحاتی گروههای مسلح، در برابر حل مسالمت آمیز بحران این کشور کارشکنی کرده اند.

کد خبر 2067779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha